کاکادو

تصویر کاکادو

 

کاکادو پرنده ای کنجکاو، باهوش و عاشق خودنمایی است. این عضو خانواده طوطی سانان اغلب مشغول فعالیت و بازی با اشیا اطرافش است. به دلیل طبیعت فعال و بازیگوش، کاکادو به محبت و توجه زیاد از جانب صاحبش نیازمند است و برای داشتن طوطی سرحال و سالم باید حتما روزانه زمانی را صرف بازی و تعامل با طوطی خود کنید.

کاکادوها به طور طبیعی در مناطق وسیعی از استرالیا و اندونزی زندگی می کنند. آنها اغلب در جنگلهای انبوه مناطق گرمسیری که دما و رطوبت بالایی دارند و در دشتهای سر سبز و گاهی هم در دشتهای نسبتا خشک یافت می شوند.

مراقبت و تغذیه

غذای مناسب برای کاکادو شامل مخلوطی از غذای تجاری طوطی به همراه انواع دانه ها و میوه هایی چون : سیب، گلابی ، آلو، کشمش، پرتغال، موز، هلو، هویج، کاهو و ... می باشد. گاهی میتوان جهت تامین پروتئین مورد نیاز کاکادو در تغذیه او از تخم مرغ پخته، استخوان پخته، تکه های کوچک پنیر ساده بدون نمک و حتی کنسرو غذای سگ با کیفیت به میزان کم استفاده کرد. با یک رژیم غذایی مناسب دیگر نیازی به اضافه کردن ویتامین و مواد معدنی به غذای پرنده نمی باشد، مگر در مواردی چون استرس و یا ایجاد تغییری ناگهانی در زندگی طوطی. کاکادو تمایل به خوردن و از بین بردن بلوکهای کلسیمی موجود در قفسش دارد و با وجود تغذیه صحیح باز هم توصیه می شود هفته ای دو تا سه باز منابع کلسیم در اختیار کاکادو قرار گیرد و همچنین روزانه آب تازه و خنک در اختیار پرنده قرار گیرد. در ضمن در تغذیه هرگز از آووکادو و غذاهای چرب و حاوی چاشنی استفاده نکنید.